3 июл. 2013 г.

Ребус-метод чи як навчити дитину грати і читати


 
інформація для придбання

Якось натрапила в інтернеті на цікаву ідею - РЕБУС-МЕТОД. Але як завжди - все російскою мовою. Шукала-шукала, думала щось знайти українською. Хоча б малюночки для цього методу - не знайшла. Вирішила сама зробити (жінки-творчі в усьому!!!). Звісно, дивилась,  як російский варіант цієї гри зроблений.
Розповім коротко про цей метод.
Ціль методу  - не вчити читати дітей окремими буквами, а відразу складами через усне чи візуальне (використання візуальних карток) проговорення початку слова і  з’єднання у нові слова.




Є декілька етапів:

1.Усний - називаємо одне слово, дитина має назвати тільки ПОЧАТОК слова. Наприклад, КІШКА - КІ, МИШКА - МИ і т.д.
чашка - ЧА
ручка - РУ
вишня - ВИ
мед - МЕ
зебра - ЗЕ
місяць - МІ
дятел - ДЯ

2. Називаємо два слова підряд, а дитина з’єднує початки двох слів у нове слово. Наприклад, МАСКА - МАСКА---- МА - МА,  КАКТУС - ШАХИ----КА-ША і.т.д.
пальма-пальма - ПА-ПА
пісок-нарцис -ПІ-НА
курка-чашка - КУ-ЧА

3. Називаєте вже три слова. Наприклад, МАСКА-ЛИСТОК-НАРЦИС----МА-ЛИ-НА.

маска-шишка-нарцис - МА-ШИ-НА
кактус-листок-нарцис - КА-ЛИ-НА

Якщо використовуєте малюнки, є такі етапи :

1. Назвати просто малюнки.

2. Назвати малюнок, а потім букви, які під ним написані.

3. Використовувати окремі приголосні букви на початку, в середині чи в кінці слова. Наприклад, ЧА - С. (ЧАШКА - С)
Мені дуже сподобалася ця ідея, і я почала шукати склади, які підійдуть для українських слів. А потім зробила і картки, дивлячись на які діти можуть бачити малюнок і називати не назву, а тільки початок слова і так само складати слова і навіть придумувати нові.

Грали ми з дітьми спочатку усно, а потім перейшли і до карток. вони з легкістю їх називали.

Наступним етапом  я ускладнила картки - написавши початок слова з іншого боку малюнку. Дитина може сказати початок слова, а потім перевірити, скласти слово усно, а потім по складах його прочитати.

Дітки люблять складати АБРАКАДАБРУ і з задоволенням її озвучують, а ще і співають.

Для зручності я використовую магнітну стрічку і дошку. 

 P.S. На днях грали з дітьми, спочатку називали початок слів, потім складали слова, а потім нас понесло придумувати історію - звучало це так "Жила собі ДІ (дівчинка), пішла ДІ разом із ЗА(зайчик) до магазину ...". Підряд перевертали картки і придумували. Получилось весело і корисно - розвиток мовлення, прочитування складів і називання початку слова. 


Більше правил і помилок у навчанні описано тут.


Надання матеріалу для особистого викоритання, без права розмножувати. Будьте чесними. " Що лиш людина посіє, те й пожне" (Галатам 6:7)


В комплект з ребус-методу,який  можна придбати входять: 
-картки
-сторінки з завданнями - прочитуванння слів, їх написання, пошук прочитаного
- карткове доміно для складання і комбінування слів
-ідеї до використання карток.


Посібник додатково містить карткове доміно.